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Linton Kwezi Johnson

Ele foi o segundo poeta vivo e o primeiro poeta negro a ser publicado na coleção Penguin Modern Classics em 2002, para indignação de muitos
2002
senhores respestáveis na Inglaterra.

2006

Linton Kwezi Johnson optou escrever sua poesia em patois da Jamaica onde ele nasceu e recitar seu trabalho em cima de bases de regaae tanto em apresentações ao vivo como em discos que ele mesmo produzia na sua própria gravadora. 

Quem ama línguas e ama o inglês como eu deve se deliciar como os jamaicanos moldaram o inglês padrão numa língua cheia de vocais generosas. E essa poesia também entra numa longa tradição de reescrever a ortografia para significar um registro oral fora dos padrões oficiais que existe na língua inglesa pelo menos desde Shakespeare. Deixo um só exemplo da poesia sutil de LKJ aqui:







 

Duas versões do poema "Inglan is a Bitch", primeiro com LKJ sozinho, sem música, e depois acompanhado com música.

INGLAN IS A BITCH

wen mi jus come to Landan toun          When I just came to London Town
mi use to work pan di andahgroun          I used to work for the underground
but workin pan di andahgroun                but working for the underground
yu dont get fi know your way aroun          you don't get to know your way around

Inglan is a bitch                                        England is a bitch
dere's no escapin it                                   there's no escaping it
Inglan is a bitch                                         England is a bitch
dere's no runnin whe fram it                     there's no running away from it

mi get a likkle jab in a big otell
an awftah a while, mi woz doin quite well
dem staat mi aaf as a dish-washah
but wen mi tek a stack, mi noh tun clack-watchah!

Inglan is a bitch
dere's no escapin it
Inglan is a bitch
noh baddah try fi hide fram it

wen dem gi you di likkle wage packit
fus dem rab it wid dem big tax rackit
yu haffi struggle fi mek ens meet
an wen yu goh a yu bed yu jus cant sleep

Inglan is a bitch
dere's no escapin it
Inglan is a bitch fi true
a noh lie mi a tell, a true

mi use to work dig ditch wen it cowl noh bitch
mi did strang like a mule, but, bwoy, mi did fool
den awftah a while mi jus stap dhu ovahtime
den aftah a while mi jus phu dung mi tool

Inglan is a bitch
dere's no escapin it
Inglan is a bitch
yu haffi know how fi suvive in it

well mi dhu day wok an mid dhu nite wok
mi dhu clean wok an mid dhu dutty wok
dem seh dat black man is very lazy
but it yu si how mi wok yu woulda sey mi crazy

Inglan is a bitch
dere's no escapin it
Inglan is a bitch
yu bettah face up to it

dem have a likkle facktri up inna Brackly
inna disya facktri all dem dhu is pack crackry
fi di laas fifteen years dem get mi laybah
now awftah fiteen years mi fall out a fayvah

Inglan is a bitch
dere's no escapin it
Inglan is a bitch
dere's no runnin whe fram it

mi know dem have work, work in abundant
yet still, dem mek mi redundant
now, at fifty-five mi getin quite ole
yet still, dem sen mi fi goh draw dole

Inglan is a bitch
dere's no escapin it
Inglan is a bitch fi true
is whe wi a goh dhu bout it?
1980

Recentemente o poeta Ricardo Aleixo relembrou um casamento interessante promovido pelos Paralamas do Sucesso [que conhecem todas as curvas e becos do reggae inglês]: Linton Kwezi Johnson e Tom Zé acompanhados pelos Paralamas:


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